Hållbarhet på DH Solutions

Vi vill ta ansvar och att våra it-lösningar ska vara hållbara och för en effektiv utveckling över tid

Genom vår affär och idé vill vi ge våra kunder och samarbetspartners smarta IT-lösningar som ska genomsyras av en hållbar och effektiv utveckling. Vi jobbar långsiktigt med våra relationer och även med vårt sociala engagemang där vi är med och tar ansvar lokalt.

För att värna om vår personal vill vi vara en arbetsplats där bra arbetsmiljö är i fokus. Vi vill ta ansvar för vår miljö och välja de mest miljövänliga möjligheterna för att kunna driva vår verksamhet.

DH Hållbarhetsstämpel – Hållbar digital lösning

DH Solutions hållbarhetsarbete ska inte bara ge vår verksamhet ett mer hållbart arbetssätt. Vi vill även inspirera våra kunder att deras lösningar som vi utvecklar ska vara en hållbar digital lösning. För att på ett enkelt och pedagogiskt sätt arbeta med att våra it-lösningar ska vara hållbara har vi tagit fram en hållbarhetstämpel att märka upp de it-lösningar som vi anser vara hållbara ur vårt perspektiv. Kriterierna baserar sig på de egenskaper som vi anser att en it-lösning ska ha för att ge kunden en bättre och mer hållbar lösning samt utveckla deras verksamhet.

Vid bedömning av om en lösning eller tjänst är en Hållbar digital lösning utgår vi från hållbarhetens tre ben:

 

  • Ekologisk hållbarhet
  • Social hållbarhet 
  • Ekonomisk hållbarhet 

 

Vi kopplar ihop våra kriterier för hållbar digital lösning med de globala målen från agenda 2030.

Hållbarhetsstämpel

Väsentliga hållbarhetsfrågor

För att vara en hållbar leverantör behöver vi minska vår miljöpåverkan så mycket vi bara kan. Genom att energieffektivisera verksamheten och se över de möjligheter vi har för att klimatkompensera samt erbjuda tjänster med så låg energiförbrukning som möjligt.

Minska vår miljöpåverkan

  • Energieffektivisera
  • Klimatkompensera

 

För att genomföra hållbara affärer behöver vi ställa krav på våra samarbetspartners och ha full inblick i deras hållbarhetsarbete för att säkerställa våra leveranser och tjänster. Vi vill också tillgodose att våra lösningar leder kunden till en effektivare och säkrare vardag.

Hållbara affärer

  • Ledande och innovativa lösningar
  • Effektivisera processer

 

Den viktigaste resursen vi har är våra medarbetare, därför är deras vardag och hälsa grunden till en hållbar verksamhet. Vi vill därför erbjuda hälsofrämjande förmåner och aktiviteter för att de ska trivas och ha en bra balans mellan jobb- och privatliv.

Vi vill också främja att Halmstad och Halland är den bästa livsplatsen och fortsätter att växa och utvecklas.

  • Stärka hälsa och välmående
  • Hälsofrämjande förmåner
  • Worklife balance
  • Ansvarsfull samhällsaktör

Hur vi gör det

Earth

Leda och informera kunden om de bästa och effektivaste lösningarna.

Vi jobbar med vedertagna tekniker som är utvecklings- och skalbara som ska användas i många år.

Vi jobbar med molntjänster som är energieffektiva och minskar transporter, resor mm.

Microsoft 365 har koldioxidneutrala datacenter i Sverige

Interna arbetssätt där vi är flera i projekten för att få kunskapsöverföring och en kunskapshållbarhet

Enkla och enhetliga rutiner för support och underhåll.

Informera oss om våra kunder hur deras hållbarhetspolicy ser ut när vi säljer hårdvara, och kan rekommendera dessa produkter utifrån deras behov som håller.                                                                                                                                           

plant

PC-som tjänst – prenumeration på hårdvara som innehåller det kunden behöver för säkerhet och även tar hand om återbruk/återvinning när det är dags för ny hårdvara

Ständig bevakning och loggning av våra tjänster för att upptäcka risker och kunna åtgärda för att kunden ska få problemfri drift

Miljövänliga alternativ för att åka till kund. Elbil och elcykel.

Sköter support och underhåll på distans och möter kunden digitalt.

Säkerställer att våra leverantörer arbetar med goda värderingar och etik.

Vi månar om att vi har en bra värdegrund för arbetsmiljön för våra medarbetare och erbjuder förmånliga aktiviteter för deras hälsa.

Hur vi mäter

I vår vardag vill vi ständigt förbättra inom de hållbarhetsfrågor som är väsentliga för oss och vi mäter vår framgång genom:

Social

  • Frisknärvaro
  • Könsfördelning
  • Medarbetarindex

 

Ekonomi

  • Leverantörer har en hållbarhetspolicy
  • Ärendehantering
  • Lönsamhet
  • Kundnöjdhetsindex

 

Miljö

  • Bränsleåtgång och CO2-utsläpp från fordonspark
  • Energiförbrukning
  • Återvinning av utrustning

Hållbar framtid och nästa steg

Agenda 2030 är en gemensam agenda för FN:s medlemsstater som ska bidra till förändring mot ett hållbart samhälle. Sverige ska enligt regeringen vara ett vägledande land i genomförandet av agendan. Vi vill vara ett gott föredöme för andra och har höga ambitioner i vårt hållbarhetsarbete.

Utifrån de globala målen ska vi fokusera på:

♻️ Verka för cirkulära lösningar för en mer hållbar affär genom att återvinna och återbruka
📋 Verka för en hållbar värdekedja genom att informera oss om våra leverantörers hållbarhetsarbete så att de överensstämmer med vår hållbarhetsstrategi
✅ Verka för ett enhetligt arbetssätt för hållbar och likvärdig hantering av kundprojekt
📣 Kommunicera och tydliggöra hållbarhetsvinsten av våra tjänster och produkter
💡 Belysa hållbara aktiviteter från vår verksamhet och engagemang som leder till bärkraftiga och varaktiga relationer
🔐Kontinuerligt upprätthålla arbetet med att skydda våra kunders personliga uppgifter och integritet

Välkommen att höra av dig genom formuläret nedan

Låt oss boka in ett första inspirationsmöte där vi kan visa dig hur vi kan öppna upp spännande möjligheter för din verksamhet. Vi ser fram emot att få prata med dig!

Kontakta oss

Boka ett möte

Låt oss boka in ett första inspirationsmöte där vi kan visa dig hur vi kan öppna upp spännande möjligheter för din verksamhet. Vi ser fram emot att få prata med dig!

Kontaktinformation
Kontaktinformation
Ange tid och datum för önskat möte så försöker vi tillmötesgå ert önskemål!

Tack för din bokning!

Vi ser fram emot att träffas och diskutera hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.
Vi hör av oss snart med en bekräftelse.

Ha en fantastisk dag!